tisdag 25 maj 2010

Stor och stark

Det var dags för ett nytt besök på BVC idag. Mamma och pappa berättade att jag varit lite gnällig och damen som skulle undersöka mig trodde att jag nog inte fick i mig så mycket mat som jag skulle.
Jag skrek lite när vi var där också och hon tyckte att det lät som att jag var hungrig. Men när jag blev placerad på vågen fick de sig en chock. Sedan förra gången hade jag gått upp 340 g och nu väger jag alltså 4520 g. Jag är med andra ord en stor och duktig kille med bra aptit. Kanske därför jag har haft ont… för att jag ätit för mycket.

Mamma bad damen att mäta mig när vi ändå var där. Hon hade tagit på mig en pyjamas och tyget räckte inte längre till på längden. Mamma hade rätt. Jag hade blivit 4 cm längre och nu är jag alltså 54 cm lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar