fredag 11 juni 2010

Pigg som en mört och hal som en ål

Vaknade inatt och var pigg som en mört. Sova? Jag? Nej, nej… jag vill leka, snacka och aktiveras. Mamma var tråkig och efter att jag hade fått mat så ville hon sova. Men jag skrek när hon lade ner mig i sängen och efter ca 20 försök så var mamma äntligen klarvaken.

Kl 6 tog pappa hand om mig och han lyckades få mig att sova en liten stund. Sedan har det varit high life så gott som hela dagen.

Jag fick bada ikväll och mamma hade hällt i för mycket badolja. Även om jag blev hal och allt vatten rann av mig (som på en gås) så var det ett härligt bad. Jag skrattade och skvätte vatten.
När pappa hade torkat mig blev jag placerad i babysittern för jag var inte det minsta trött. Det blev en stunds TV-tittande innan det var dags för mat igen. Mamma tycker att jag är en underlig kille som redan nu tycker om att titta på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar