onsdag 14 juli 2010

6 kg

Idag har det varit sådär varmt och kletigt igen. Tycker allt att det är lite jobbigt.
Jag och mamma sov ganska länge idag efter att ha varit uppe vid 4-tiden inatt. Jag börjar bli riktigt duktig på nätterna.

I eftermiddags var det dags för läkarbesök. De kollade vikt, längd och det där vanliga.
Nu är jag 63 cm lång, väger 6065 gram och har ett huvudomfång på 40,2 cm.
Sedan var det dags för doktorn att känna och klämma. Allt var prima med lilla mig.
Det enda som mamma oroar sig för är en liten knöl bakom mitt högra öra. Pappa tror inte att det är något farligt, men mamma är ju som hon är.
Doktorn skulle skicka en remiss till en annan doktor för säkerhets skull.
Jag var lite trött på dagens besök, men jag fick ganska mycket beröm ändå. Roligt att mina syskon var med också.

Sedan bar det av till Läjet där familjen åt glass. Vi hälsade på hos gammelmorfar och gammelmormor ett tag också. Där fick jag mat som vanligt. De måste tro att jag är världens matvrak för jag äter alltid när vi är där.
På vägen hem fick mina syskon bada. Mamma var med dem men hon badade bara benen. Hon vill väl inte att jag ska få klumpar i mjölken.

1 kommentar:

  1. tack för en underbar dag mio puss och kram din stora syster

    SvaraRadera