fredag 16 juli 2010

Badat ute

Det har varit en rolig dag idag. I eftermiddags blev det en efterlängtad utflykt till mormor och morfar. De hade besök av människor som hade stora och fina bilar. Jag fick såklart provsitta.

När alla hade fått fika åkte vi till en stor sjö. Alla badade utom jag och pappa… jag fick inte och pappa vågade inte. Mamma däremot var modig och doppade sig. Det hände inget konstigt med min mjölk… den kanske var lite kallare men det var bara gott i sådana fall.

När vi kom tillbaks hem till morföräldrarna var det min tur att bada. Mormor hittade en gammal balja som var svart fast egentligen var den vit. Efter en rengöring var den fin igen och när hålen i baljan blivit lagade med silvertejp så var den även vattentät. Mormor kan hon!
Jag brydde mig inte om att baljan kanske var lite konstig för den var underbar att bada i. Detta var första gången som jag fick bada utomhus så det var verkligen en upplevelse.

Jag somnade gott mitt i kvällsmaten ikväll och hade tydligen drömt härliga drömmar. Jag skrattade högt i sömnen, men vad annat kan man göra efter en så lyckad dag.
Tack mormor för det underbara badet!

MER BILDER

2 kommentarer:

  1. LILLA GOA MIO.
    Tack för att du kom och hälsade på. Det är så roligt att träffa dig och din familj.
    Vad skönt du tyckte det var att bada, och du luktade så gott efteråt.
    mormor

    SvaraRadera
  2. Hej lillkillen var hos din mormor och morfar idag och lämna av lite kläder till dig. Marie

    SvaraRadera