torsdag 22 juli 2010

Toker?

Dagen började med ett besök av Monica. Hon tyckte att jag hade blivit lång.

Sedan åkte vi ut till mormor och morfar. De skulle få besökare till museet och behövde vår hjälp. Jag gjorde kanske inte så mycket nytta, men mina syskon var duktiga i alla fall.
Jag hjälpte mamma att plocka lite vinbär, provsatt morfars polismotorcykel och busade som vanligt. Fick även känna gräs under fötterna för första gången. Det kittlades härligt!

Mormor hade, precis som hon lovade igår, köpt ett badkar till mig. Jag hann inte prova det idag fast jag var väldigt sugen. Det var blått, stort och fint och jag blev glad när jag såg det.
Syskonen fick en vattenspridare för att det inte skulle bli orättvist.

Det kom många gäster som ville titta på museet och jag kunde/ville inte sova. När jag blev upplockad var jag glad igen och log så mycket jag kunde åt gästerna. Fick höra två gånger att jag var lik Toker i ”Snövit och de sju dvärgarna”. Det var mammas förtjänst… hon paltade på mig en luvtröja som gjorde att öronen stod ut.

MER BILDER

1 kommentar:

  1. Snart får du hjälpa till och göra gelé. Din mamma tycker det är så gott.
    mm

    SvaraRadera