onsdag 4 augusti 2010

3-månaderskontroll

Idag var det dags för 3-månaderskontroll. Vi gjorde det gamla vanliga, mäta och väga, men idag var det även dags för vaccination. Jag fick två sprutor, en i vardera ben. Den första kändes knappt men den andra sved en del. Men eftersom jag är en tuff kille var jag bara ledsen i några sekunder. Fick dessutom häftiga plåster med elefanter på.
Nu kommer vi till det intressanta... jag är nu 65 cm lång, väger 6545 gram och har ett huvudomfång på 40,9 cm.
Snart är jag 3 månader och har vuxit 15 cm på längden och ökat 2485 gram sedan jag föddes.

Efter BVC blev det en vända till stan. Vi var på H&M igår och då fungerade inte deras presentkortsapparat. Idag var Emma och mamma inne och hämtade de undanhängda kläderna. Mamma försöker att lägga ut bilder på grejer som hon köpt till mig av presentkort/pengar så att de jag fått det av ska få se vad de har gett mig.
Dessa kläderna var från Sara med familj. KLICKA HÄR

Sedan hälsade vi på hos Eva. Hennes dotter Linda var på besök och hon var lika go och mysig som sin mamma.
Jag har sådan tur! Överallt finns det snälla människor som verkar tycka om lilla mig.

2 kommentarer:

  1. Klart att alla tycker om dig. Du är verkligen kramgo.
    mm

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att träffa er och lilla prinsen! Stor Kram

    SvaraRadera