lördag 28 augusti 2010

Maskot

Idag har jag alltså varit maskot för familjen. Sötare, snällare och gladare maskot får man leta efter. Jag har varit så duktig hela dagen!
Jag gjorde nog lite nytta. Mamma var nöjd med sin kastning i alla fall. Jag försökte heja på så mycket som jag orkade. Vifta med armarna och sprattla med benen.

Vädret var mycket konstigt. Det regnade, åskade, haglade och så var det strålande sol. Ibland var det allt på samma gång.
När en utav hagelskurarna kom så låg jag i vagnen under ett tak. Mormor och 2 andra damer skojade med mig så att jag skrattade. Plötsligt studsar ett stort hagelkorn in i min mun och lägger sig på min tunga. När jag stängde munnen så kände jag hur kallt det var och såg alldeles konfunderad ut. Damerna tyckte att detta var festligt och skrattade åt mig såklart.

1 kommentar:

  1. Du är en Tokig liten Glader!!
    Vad ska du använda dina sprattliga ben till??
    mm

    SvaraRadera