måndag 2 augusti 2010

Stora djur

Tidigt imorse blev jag inpackad i bilen. Jag, mamma och syskonen blev avlämnade i Åkulla och pappa åkte vidare för att hjälpa en kompis. Han var inte tillbaks innan vid 15-tiden och vi hann göra mycket skoj medan han var borta. Jag och mormor umgicks en del och jag fick bl a bada utomhus i min fina balja igen.

Inte så långt efter att vi kommit hem var det åter dags att hamna i bilen. Vi stannade på ett ställe där det luktade lite konstigt. Överallt stod det stora, fyrbenta djur med svans och lång hals. Det visade sig att mamma skulle sätta sig på en sådan där sak och skumpa runt i över en timma. Jag var rätt begeistrad och kunde inte sluta titta på djuren som i förhållande till mig var stora som dinosaurier. Jag provade att sitta i en sadel och vem vet när jag blir lite större kanske det t.o.m. kan vara kul med en häst under.

Jag, pappa och syskonen hälsade på hos Eva undertiden mamma var ute i vildmarken.

1 kommentar:

  1. Ännu en ny upplevelse. Vad du får vara med om många kul saker.
    mm

    SvaraRadera