onsdag 8 september 2010

Duktig hos doktorn

Jag var jätteduktig hos doktorn idag. Först blev jag vägd och mätt och kurvorna ser bra ut. Nu väger jag över 7 kg, närmare bestämt 7140 gram. Jag hade blivit 2 cm längre också så nu är jag 67 cm lång.
Sedan träffade jag doktorn som lyssnade på hjärta, kollade i öron och hals osv. Sedan klämde hon och kände på knölen bakom örat. Hon trodde inte att det var något ”farligt” men skickade ändå en remiss till ett ultraljud. Så nu blir det en lång väntan igen för mina föräldrar och alla andra.

Innan vi skulle gå tog de blodprov i mitt finger också. Jag var mest arg för att jag blev fasthållen, själva provet var inte så farligt.
Mamma var lite besviken. Hon tyckte att jag var så duktig så att jag i alla fall skulle få en guldstjärna, men det fick jag inte. Därför får jag en här i min blogg av mamma istället.

Föräldrarna fick även köpa en läskig och dyr salva som ska smetas in på mitt huvud mot skorv. Den luktar PYTON och är riktigt vidrig. Eftersom jag har mina händer överallt så kommer det då också salva överallt.

Mamma drog sedan med mig och pappa upp till avdelningen där hon jobbar. Nästan alla hennes kollegor kom och tittade på mig. Alla sa att jag var söt, lång och att jag hade vackra, blå ögon.

Sedan hälsade vi på hos Eva och jag fick lite mat. I eftermiddags kom mormor hit och sedan har jag bara myst med familjen.

1 kommentar:

  1. Din mamma har mycket näringsrik mat. Tur är väl det och du växer så det knakar, men kläderna växer inte. Då var det bra när du fick lite större storlek och kan använda det nu.
    Jag ser fram emot att få träffa dig igen!
    KRAM

    SvaraRadera