torsdag 28 oktober 2010

Mycket mormor

Imorse vaknade jag riktigt tidigt. 3:45 närmare bestämt. Tröttheten var som bortblåst, i alla fall hos mig.
Somnade om ca kl 6 igen och strax därpå gjorde mamma mig sällskap i sovandet.
Nästa gång vi vaknade så gjorde vi det med ett ryck. Mamma hade försovit sig så mormor fick väcka henne.

Mamma stack iväg när hon hade vaknat till lite bättre. Sedan var det jag, mormor och brorsan som höll ställningarna här hemma. Jag och mormor hjälpte bl a familjen med att vika tvätt.
Mormor har varit här nästan hela dagen. Mamma lagade middag till både mig och henne. Mormors mat såg godare ut än min gröt, men jag åt snällt och duktigt i alla fall.

Sedan åkte mamma iväg igen, denna gång med Emma. Undertiden de var iväg passade jag och mormor på att rulla runt på golvet. Hon var nästan lika duktig som mig. Hon får bara öva lite mer så kommer hon att bli lika duktig som jag har blivit.
När man har busat en stund med mormor kan man se ut så här… en strumpa i armhålan, en annan är borta, byxor på tre kvart osv. Hoppas att mormor hade båda sina strumpor kvar när hon åkte hem.

Pappa kom hem tidigt idag. Nu är det slut på sena kvällar för denna gång. Alla i familjen är såklart glada för detta.
Skulle man nu bli ledsen i alla fall så kan man ta till nappen. Men nappen är rolig även om man är glad.

1 kommentar:

  1. Du kan tro att mamma lagar god mat. Snart så får du börja smaka på det hon gör.

    SvaraRadera