måndag 25 oktober 2010

Ond spiral

Natten har varit hemsk. Varken jag eller mamma har sovit så bra. Jag lyckades nog väcka pappa några gånger också. En förkylning som drabbat både mig och mamma och som två av syskonen nyss har haft.
Varannan timme har jag vaknat. Ledsen för att jag inte får luft genom näsan och när jag är ledsen blir det ännu tätare i näsan och så har det fortsatt som en ond spiral.
Mamma testade nässugen men den hjälpte inte så mycket. Även bröstmjölk och den hjälpte kanske lite grann.
Hoppas att denna natten blir bättre!

Mormor förstod att vi hade det jobbigt och kom hit strax innan lunch.
Hon tyckte att mamma behövde vila så hon tog med mig och mamma till Åkulla. Mormor är en mycket vis kvinna!
Jag och hon tog en promenad så att mamma skulle få lite lugn och ro. Jag passade på att sova lite då och då. Vi träffade pitbullvargar på promenaden, ja mormor kallade dem för det. De såg läskiga ut.

Annars gjorde vi inte så mycket. Vi mätte våra händer jag och mormor. Hennes var stora, eller var det kanske mina som var små?

1 kommentar:

  1. Jag hoppas få uppleva att dina händer blir större än mina.
    Mormor

    SvaraRadera