tisdag 9 november 2010

Blåbär vs spätta

Nu har jag börjat bli (om möjligt) ännu mer sprallig. På morgonen när jag vaknar kan jag ligga och joddla och leka en bra stund innan jag vill komma upp. Imorse hade jag lyckats snurra runt på något vis och låg som Pippi Långstrump. Igår kväll övade jag karate innan jag kom till ro och mamma fick plocka in en fot som hade lyckats ta sig in under spjälskyddet och ut genom spjälorna, en annan gång ett ben som jag slängt upp ovanför spjälskyddet. Jag håller familjen sysselsatt samtidigt som jag själv har väldigt kul.

Idag har jag fått smaka på två nya grejer. Efter gröten till middag fick jag blåbärspuré till dessert. Den smakade mumma och jag lyste med mina blå ögon och ett härligt smile!
Ikväll till kvällsmat testade mamma att ge mig rödspätta med någon potatis. Mamma intalade sig att det luktade ljuvligt. Jag fick lite på tungan och det smakade så vidrigt att jag ryste till. Jag ville ändå smaka mer men efter några tuggor så kväljde jag mig och det mesta kom upp. I efterhand förstod jag att mamma bara skojade att det luktade gott… inte ens katten ville liksom smaka.

1 kommentar:

  1. Vad bra att du smakar på lite av varje.
    Det är också bra att du talar om vad du tycker om och inte tycker om. Det blir nog något godare nästa gång.

    SvaraRadera