torsdag 4 november 2010

Vad "händer"

Denna morgon blev inte så lyckad. Jag vaknade ca 5:30 och fick lite mat som vanligt. Sedan somnade jag om, som jag också brukar… men maten ville inte stanna i magen och kom upp. Jag satte i halsen och det blev ett häftigt och obehagligt uppvaknande. Mamma fick tända och torka och ha sig. Sedan hade jag svårt att komma till ro. Ytterligare ett störningsmoment senare så var det kört och jag och mamma gav upp. Hennes klocka skulle ringa en kort senare i alla fall.

Sedan kom mormor och mamma försvann till stallet. Då passade jag på att sova en stund.

Efter middagen blev det bara en timmes vila. Mamma har varit jättetrött och haft både ont i huvudet och i ryggen och jag har varit riktigt gnällig. Jag har inte sovit en blund, så nu efter en stor portion gröt ska det bli skönt att bli nattad och gosad med.

Jag har uppfunnit en ny lek. Allt man behöver är en hand och någon som styr handen. Handen placeras på bordet framför mig och samtidigt som några fingrar åker upp så gör personen som äger handen ett tokigt läte. Jag tycker att det är jättekul men det HÄNDER att jag blir skrämd emellanåt.

1 kommentar:

  1. Lite kan roa både vuxen och barn! Jätteroligt!

    SvaraRadera