onsdag 22 december 2010

Baka och städa

Idag har vi bakat jag och mamma. Sebastian var också med en stund och tillverkade degen.
Det var när mamma tog ut den stora, silvriga bunken som jag blev helt till mig. Det slutade med att jag också fick en bunke, en likadan fast mindre. Den var rolig att slå på och banka in i väggen.

Mamma försökte barrikera så mycket hon kunde i köket men jag lyckades ändå hitta knep att t ex komma fram till gardinen, fram till stolsdynorna för att tugga på snörena, in under bordet, rycka i en annan stol osv. Stackars mamma som har fått ont i ryggen och får jaga mig som en galning.

När vi hade bakat färdigt var det dags att städa. Mamma tog hand om bänkarna och jag torkade golvet med min alldeles egna sopmaskin. Bra teamwork!

1 kommentar:

  1. Så bra du är, hjälper mamma och sopar med en stor sopmaskin.

    SvaraRadera