söndag 6 mars 2011

Babysim på 10-månadersdagen


Idag är jag 10 månader och det firades med babysim. ÄNTLIGEN var jag frisk och kunde vara med. Det var jätteskoj som vanligt och ben och armar jobbade intensivt i 30 minuter. Det enda som saknades var Alvin, men vi får träffas och leka även om han har slutat babysim.

Jag har blivit uppgraderad till en annan grupp. Nu är jag med i Sjöstjärnan 4. Massa nya kompisar och spännande övningar som väntar.
Idag övade vi på ”nu kommer det vatten” som vi brukar, vi sjöng sånger och så gjorde vi en ny grej. Den nya grejen innebar att få ansiktet under vattnet. Det låter kanske läskigt, men jag tyckte det var kul.
Jag skulle sitta på t ex mammas knä och frivilligt kasta mig över till pappas famn och på så sätt kom både ansikte och hela huvudet under ytan ibland. Jag bara skrattade och log. Sedan fick jag sitta i pappas knä och ta mig tillbaks till mamma.

Den nya simtiden passar oss bättre allihop i familjen. Jag får min förmiddagsvila innan simningen och sedan är man hemma lagom till middagen. Helt perfekt!
Efter maten sov jag i 2 timmar och nu väntar det mer bus med mina fina leksaker.

2 kommentarer:

  1. Nu kan jag säga att jag har varit i simhallen. Riktigt kul att bada. Bra filmat! Följer nog med på söndag.

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul du ser ut att ha det! Vad härligt att du har blivit frisk igen...Alvin har saknat dig så ni får träffas snart! hihi Kramar

    SvaraRadera