måndag 28 mars 2011

Baka, baka liten kaka...

Idag har vi pysslat och donat jag och mamma. Vårstädningen har fortsatt och jag har hjälpt till med både det ena och det andra. Idag var det köket som fick sig en omgång.

Vi bakade också. Jag fick först en bunke och en slev så jag hade slagverkskonsert för både mamma och grannarna. När mamma hade rört ihop smet (i en annan bunke) fick jag och brorsan diska. Det var gott… det var så gott att jag försökte ta brorsans grejer också.

När mamma hade hystat in kakorna i ugnen skulle de stå där en stund. Jag vaktade duktigt utanför. Tänk om de smet… (höhö) Varje gång någon sa kaka så pekade jag in i ugnen. Jag visste att de var där. Plötsligt så var kakorna färdiga och alla som var hemma fick smaka. De smakade väldigt bra. En smakade banan och den andra smakade choklad och vanilj.

1 kommentar:

  1. Det verkar som du lär dig saker väldigt fort.
    Så liten som du är lär du dig saker fort.
    Plötsligt kanske du vet och kan mer än alla andra!!!

    SvaraRadera