tisdag 8 mars 2011

Bus och BVC

Tisdag idag och friska som nötkärnor tog vi en morgonpromenad bort till öppna förskolan. Idag var det många barn där och fullt med vagnar i korridoren.
En ny tjej kom dit idag som jag tyckte var söt. Jag tittade i alla fall på henne och log så sött jag kunde. Hon var lite äldre än mig så det var roligt.
Kompisen Adam från förra veckan var också där. Mamma hade tagit med sig mat till mig… spagetti och köttfärssås och apelsin-, äpple- och banandessert. Adams mamma hade exakt samma mat med sig till Adam och det var lite lustigt tyckte vi.
Sedan fick jag mumsa smörgåsrån. Det lät roligt och så smakade det ”nam-nam”.

I eftermiddags blev det promenad igen, nästan till samma ställe. Till BVC på 10-månaderskontroll bar det iväg.
Pappa var lite sen så jag fick härja runt i väntrummet. Brita såg hur duktig jag har blivit på många saker. Krypa, ställa mig, gå ut med grejer osv. Sedan visade jag henne att jag kunde klappa händerna och lite annat.
Nästa gång jag ska dit är dagen innan min 1-årsdag. Undrar vad jag kan då?

Idag vägde jag 9,905 kg och var 78 cm lång. Huvudomfånget var 46,5 cm.

2 kommentarer:

  1. Så underbart att se en liten fin pojk, som gör framsteg i livet!

    SvaraRadera