torsdag 31 mars 2011

Dockor?


Mamma har varit noga med att städa sista tiden. Hon får dammsuga hallen och köket minst 2 gånger/dag. I köket kan man hitta kexbitar, brödsmulor, mat mm under bordet och i hallen kommer det in en hel del småsten som jag inte ska få i munnen.

Igår kväll tog jag mig en kryprunda och efter 2 minuter hade jag lyckats kasta ut nästan alla skor på golvet. Jag hade jätteroligt, men mamma bara suckade.

Äntligen var det dags för en förmiddag ihop med världens bästa mormor. Vi hade fullt upp båda två, jag med att busa och mormor med att hålla koll på mig. Fast jag vilade en stund också. Vi åt lunch ihop när mamma kommit hem. Idag fick mormor äta stekt fläsk med löksås och jag fick lasagne. Sedan åkte mormor hem till morfar och jag och mamma sov middag i nästan 1,5 timme.

Ikväll var det en lektion i ADL igen (Aktiviteter i Dagliga Livet). Nu har vi kommit till lektionen ”hur man borstar håret”. Det var lite klurigt att inte förväxla föremålet med en telefon, men det verkar ändå som att jag fick kläm på det tillslut. Emma hittade sin gamla docka som jag kunde öva på och då visade jag att jag hade förstått. Fast dockan hade inget hår som jag kunde borsta. Inte lätt att borsta en flint liksom. Pussar kunde jag öva i alla fall till pappas förskräckelse. Han tycker inte att jag ska leka med dockor.

3 kommentarer:

  1. Det ska böjas i tid
    det som krokigt ska bli!

    SvaraRadera
  2. Det är väl bra att börja träna, jag tänker på att lära dig in mun mot munmetoden.

    SvaraRadera
  3. Klart du ska få leka med dockor Mio!
    Kram till dig söta du <3
    Lotta

    SvaraRadera