måndag 25 april 2011

Busat med Alvin

Idag har mamma mått dåligt igen. Den där dumma huvudvärken gör sig påmind allt för ofta.
Hon åkte trots det med oss andra hem till Alvin och hans familj. Där grillade vi och mina syskon busade med Alvins syskon. Jag och Alvin hade roligt ihop när han hade vaknat.
Vi lekte med hans leksaker, pratade, lagade punktering och så körde jag honom lite i gåvagnen.
De stora barnen badade i en fin pool och det ville jag också göra. Mamma tyckte att jag i alla fall kunde få titta. Där står jag viftandes med mamma tätt intill och plötsligt kastar jag mig framåt. Poolkanten var väldigt mjuk och vek sig inåt. Mamma var inte beredd så det blev ett härligt magplask. Tur att extrakläderna var med.

Jag hade inte fått med mig några långbyxor och Alexander behövde också mer kläder innan vi skulle vidare till nästa ställe. Det blev ett kort stopp hemma på parkeringen medan mamma packade om min väska och Alex bytte om. Mamma stannade sedan hemma. Hon mådde bättre, men inte bra.

Vi andra åkte till farfar, Eva och Tiger. Jag fick äta kex och så övade Emma gåträning med mig. Jag hittade ett rum som var mörkt. Innanför stod en läskig dammsugare som skrämde mig. Fast samtidigt som det var läskigt så var jag nyfiken och utmanade rädslan. Jag gick fram och tillbaks, fram och tillbaks.

Somnade sedan i pappas famn… helt utmattad av alla dagens härliga äventyr.

1 kommentar:

  1. Så fina killar. Hoppas att ni får växa upp ihop och kan leka mycket illsammans.

    SvaraRadera