onsdag 11 maj 2011

Slappat

Mitt öga har mått bättre idag och är inte lika svullet och rött.
Mormor kom hit på förmiddagen på snabbvisit och sedan kom faster och hälsade på. Båda två hjälpte mamma så att hon kunde få in lite salva i ögat. De fick hålla fast mig och jag gillade det inte alls.
Denna procedur med salva ska ske var 3:e timma och det är jobbigt för både mig och för de som ska ge mig salva. Skönt att det bara är 3 dagar kvar…

Har haft lite feber, så på förmiddagen tog vi det lugnt och jag sov länge. På eftermiddagen gjorde mamma en myshörna på balkongen. Där var det lite svaligare mot var det var inomhus. Vi lekte med bilarna, läste och myste bland kuddarna.

Trots att jag inte är riktigt kry är jag glad och busig. Jag vill gå ganska mycket nu och nästan springer ibland för att jag blir så ivrig. Det ser gulligt ut tycker familjen.
Igår lärde jag mig en ny grej… att nicka. Att skaka på huvudet har jag kunnat länge och nu verkar det som att jag vet att det är ”nej”… oftast i alla fall.

Upptäckte min stol ikväll och nu vet jag hur jag ska använda den. Det är lite lättare nu när jag når ner till golvet. Jag har ju sett hur andra gör när de slappar i en skön stol, så jag försökte att göra likadant.

Ps. missa inte filmklippet som ligger under detta inlägg.

1 kommentar: