fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

Idag har vi firat midsommarafton. Vi höll på att försova oss eftersom väckarklockan (jag) inte väckte familjen innan vid 10-tiden. Jag vaknade i och för sig vid 7, men somnade om och det gjorde mamma också.

När vi kommit ut till mormor och morfar hade alla fullt upp. Mamma och syskonen gjorde kransar som blev jättefina, mormor lagade mat och satte upp ett tält (som sedan blåste iväg), morfar hjälpte mormor och pappa passade mig.

Sedan var det dags för mat. Falkenbergarna kom och Robert och Carina, två vänner till familjen, kom också. Det var roligt att vi var så många.
Jag hoppade över sillen och åt köttbullar istället. Sedan fick jag jordgubbar och glass.

Efter maten gjorde vi färdigt midsommarstången och sedan dansade vi. Jag var också med och skuttade en stund.

På kvällen var det dags att grilla och när allas magar åter var mätta var vi ute och lekte. Solen hade kommit fram så det var riktigt mysigt. Jag var med och spelade kubb.

När vi åkte hem vid 20-tiden så somnade jag ganska fort och vaknade bara till lite grann när mamma lade ner mig i sängen. Jag var så trött… men det ska man vara efter en härlig, lång, rolig och intensiv dag.
Det enda som kunde ha varit bättre var om alla hade varit friska. Det var många näsor som rann idag.

Klicka här för mer bilder

1 kommentar:

  1. Nu är midsommaraftonen över, men det är fortfarnade ljust ute på kvällarna. Det kan blir många spel på gräsmattan.
    Du måste också ut i naturen och titta på träden och alla fåglarna, nu när det är sommar och skönt.

    SvaraRadera