onsdag 30 november 2011

1,5-årskontroll


Efter en stlitsam dag på dagis var det dags för ett besök till BVC. Idag var det 1,5-årskontroll.
Jag hade ingen alls lust att visa upp vad jag lärt mig sedan sist. Jag pratade inte, lekte inte så mycket och var allmänt missnöjd. Så fort nappen åkte ur munnen skrek jag, ibland även med nappen på plats.

Jag fick vaccination (priorix) mot mässling, påssjuka och röda hund och så undersökte doktorn mig.

Jag vägde som jag skulle... 12,345 kg men längden var snudd på för lång. Jag höll mig inom gränsen, men fortsätter jag så här hamnar jag utanför. Sedan 1-årskontrollen den 16 maj hade jag vuxit 9 cm!! Jag är nu 89 cm lång med andra ord.

1 kommentar:

  1. Du var mej en lång kille. Bra i alla fall att du inte behöver bära på en massa kg, utan precis på dem du ska bära på.
    Kul vikt.12345.

    SvaraRadera