måndag 7 november 2011

Falsk krupp?


Idag har jag varit en sjuk liten Mio. Jag har hostat, snorat, haft ont, feber och kraxat.
När jag hade sovit middag så hade jag så mycket slem och hostade så att middagen kom upp. Att halva laddningen hamnade i mammas jobb-väska var bonus. Resten kom på mig, mamma och på min älskade snuttefilt. Mamma fick snabbt lagt in den i tvättmaskinen så att den skulle bli ren och torr så snabbt som möjligt.
En annan filt kom fram, men då såg jag arg ut, grät och viftade bort den. Vilken tur att den andra hann bli någorlunda torr till kvällen och jag kramade den massor när det var dags att sova.

Det har antingen varit väldigt mycket upp eller väldigt mycket ner idag. När jag har varit trött har jag bara legat i mammas säng och tittat på TV eller gosat. När jag lyckats samla ihop lite energi så var det full rulle och det gick inte att stoppa mig. Det slutade oftast med hosta och andfåddhet och sedan fick jag vila en stund igen. Alla mina nallar har varit med och även om det var lite trångt så tyckte jag nog att det var ganska mysigt.

Ikväll fick jag åka till doktorn. Jag hade ingen halsfluss och det var skönt. Det var det där klassiska... "VIRUS" som doktorn brukar kalla det. Det kunde vara falsk krupp också för jag hade symptom som tydde på det. Bästa medicinen utskriven av mamma... massa gos, glass, Alvedon, hostmedicin och mys framför TV:n.

1 kommentar:

  1. Den lilla gosiga nallen med trasan i munnen tycker jag bäst om!!!

    SvaraRadera