måndag 28 november 2011

Fest

Idag var jag och en ledig mamma hemma. Jag vaknade vid 7-tiden och efter tvättning och blöjbyte lade vi oss i sängen igen. Vi låg och mös under täcket, tittade på Totte och jag fick välling.
Sedan ville jag busa och det ville jag tills klockan var 10.30 då krafterna började tryta. Mamma försökte att hålla mitt humör uppe tills middag, och sedan när magen blivit mätt fick jag äntligen sova.

Det kom en skum man hit idag. Med sig hade han en massa spännande saker i en trälåda med handtag. Jag ville såklart undersöka och fick tag på någon konstig borste som var svart. Mamma gjorde tappra försök att hålla mig borta från köket, men jag var ute igen snabbt som blixten. Sotar'n, som mannen hette, såg lite uttråkad ut så jag läste några böcker för honom undertiden han arbetade.

Ikväll var det fest. Vi var nämligen på Mc Donald's med varpaklubbens medlemmar. Eftersom jag har varit en så duktig maskot fick jag också vara med. Jag fick en liten påse pommes och en påse äppelbitar. Jag var så duktig och tog en pommes åt gången. Efter ett tag fick jag även smak på mammas vitlöksdip och "dippade" så fint mina pommes i den.

1 kommentar:

  1. Bra att ha en maskot. Du får gärna fortsätta med det något år till. Därefter hoppas jag du kan vara med på riktigt.

    SvaraRadera