fredag 9 december 2011

Farfar och Eva

Nu är det helg och den ska firas både genom att ta det lugnt och hitta på skojiga saker (om inte vädret ställer till det). 
Fast vi har haft lite helg idag också... i alla fall jag och pappa. Vi har lekt, myst och tittat på TV. 

Mamma lyckades komma ifrån jobbet 45 minuter tidigare och var hemma redan kl 15. Strax därpå åkte Emma och Sebastian iväg. 
Plötsligt kom farfar och Eva och jag blev så glad att jag galopperade. De skulle passa mig och Alex när mamma och pappa var iväg och åt julmat. 
Eva frågade vad jag ville göra och det är ju inte svårt att räkna ut vad hon fick för svar. Mycket riktigt... jag ville bada. Och bad blev det! Eva fick också bada litegrann. 
Vi åt spagetti och köttfärssås till middag och jag åt ett helt lass. 
Efter ett tag var det läggdags och jag somnade gott nästan med en gång. 
Föräldrarna kom hem ca 22.30, men det märkte inte jag för jag sov så gott. 
Tack farfar och Eva för en mysig kväll. Kram från mig och Alex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar