söndag 4 december 2011

Överraskningskalas

Efter en välbehövlig eftermiddagsvila för samtliga, åkte finkläderna på. Skjorta och slips minsann och en snygg kofta. Dessvärre fick det bli jeans för finbyxorna hade plötsligt blivit väldigt korta.

Vi åkte till ett ställe där vi inväntade ett blivande födelsedagsbarn, nämligen farbror Janne. Det var många människor där som skulle överraska, men jag var inte alls särskilt blyg. Jag for runt som en tok och lekte med balllonger.
Efter en stund anlände huvudpersonen och alla ropade GRATTIS i kör.
Det serverades god middag, men jag hade fått i mig för många pepparkakor (antagligen) för jag ville absolut inte ha någonting.

När föräldrarna hade ätit färdigt höll jag på att somna så vi åkte hem. Sebastian var rysligt trött han också efter sitt läger.
Hemma försökte föräldrarna att locka med lite kvällsmat eftersom jag inte ätit riktig mat sedan 12-tiden. Jag totalvägrade. Lite välling fick jag i alla fall i magen, men precis när jag hade somnat så fick jag ett otrevligt uppvaknande. Hela sängen var nerkräkt inklusive lilla jag som stod mitt i alltihop. Välling och pepparkaka på lakan, nallar, snuttefilt, kudde, spjälskydd... t.o.m. mellan tårna. Det blev totalsanering av allt som gick att sanera. Spjälskyddet får åka i tvätten imorgon.

Sedan fick jag ligga i soffan mellan mamma och pappa en stund. De ville väl se så att jag mådde bra innan de lade ner mig i sängen igen.
Nu har det gått några timmar och jag har sovit lugnt. Ingen annan har blivit sjuk, så det var med största sannolikhet ingen magsjuka i alla fall.

1 kommentar:

  1. Visst är man fin i jeans, men det betyder ju att du växer. Hoppas du inte har fått kräksjukan??

    SvaraRadera