söndag 8 april 2012

Ute i solen


Igår var det påskafton men vi gjorde inte så mycket. Mamma åkte och jobbade efter middag och vi andra var hemma och tog det lugnt. Emma gjorde massa olika frisyrer på mig och jag blev tydligen väldigt söt.
Mamma har jobbat idag också, men när hon kom hem gick vi ut. Det var faktiskt ganska varmt och det blåste inte som det brukar. Vi gick till lekplatsen och efter en stund kom pappa och Alex med "snytpapper" till mig. Jag gungade och lekte som jag brukar.
Sedan gick vi hem, men när vi kom till dörren var det bara pappa som ville gå in. Mamma plockade ut min bil och vi tog en lång promenad. På vägen hittade vi videkissar och pinnar. Vi plockade även gräs och maskrosblad till Chilli och Molly som blev väldigt glada och mumsade i sig som bara den.

Jag har lärt mig att sjunga lite... jag kan sjunga "ja, ja baaaoun" som är slutet på Bä bä vita lamm (ja, ja kära barn) och det låter helt underbart.

1 kommentar:

  1. En liten kvist med hänge så gula,
    än får du gå med sko och sula.

    En lång pinne i ena handen,
    en kort pinne i andra handen.
    Tur att du inte tror att det är stavar du är ute och går med.

    SvaraRadera