måndag 21 maj 2012

Balkongen


Idag var det riktigt varmt igen.
Jag och mamma bestämde oss för att äta mysfrukost ute på balkongen. Det var härligt! Äppeljos och kex med ost.
Sedan tvättade vi, lekte och svettades ikapp innan det var dags att fixa mat. Mormor hade skickat med fläskpannkaka hem, så tack mormor för maten.

Jag somnade sedan gott trots att det var varmt... mamma hängde tvätten och grejade lite innan hon också tog sig en välbehövlig vila.

När pappa kommit hem så åkte vi ner till stan. Mamma lämnade in hennes/vår cykel som gått sönder igen. Kedjan ramlar av och fastnar på något konstigt vis.
Sedan shoppade vi. Mamma skulle ta på mig ett par shorts idag, men jag hade inga. Hon pressade ner mig i ett par som jag hade förra året och det var riktigt trångt. Fast att ha långbyxor på sig idag, det hade varit outhärdligt.
Men nu har jag fått nya short, nya linnen ett par sandaler och ett par fina gympadojjor, så nu kan det få vara varmt hela sommaren.

Ikväll var jag uppe länge. Vi avslutade dagen som vi började den... på balkongen. Vi mumsade vattenmelon så det stod härliga till. Sedan fick jag en härlig dusch innan jag somnade gott.

1 kommentar:

  1. En gulliog kille mimsande på div saker. Ser gott ut.
    Hoppas cykeln blir bra snart!

    SvaraRadera