lördag 14 juli 2012

Över stockar och stenar


Idag har vi varit i skogen igen. Jag fullkomligt älskar det! Vi hade med vagnen, men jag ville inte sitta i den utan gå och springa själv. Över stockar och stenar och med min hink i handen. Idag plockade jag kantareller och jag var så duktig. Det fanns alldeles fullt och jag plockade de en och en och lade försiktigt ner dem i hinken som jag vägrade att släppa ifrån mig. Inte förrän vi var tillbaks vid mormor och morfars hus lämnade jag den ifrån mig. Ibland tror man inte att jag bara är 2 år och några månader...

Vi stannade och grillade ikväll. Revben, fläskfilé och så hade vi lite av vår nyplockade svamp i en sås som mamma slängde ihop. Det var MUMS!


1 kommentar:

  1. Du lilla pojk, du nästan försvinner i det långa gräset. Det måste nästan var som en stor skog för dig. Du är verkligen nära naturen.

    SvaraRadera