måndag 9 juli 2012

Shoppat lite


Pappas mage mår lite bättre, men stackarn har varit riktigt dålig. Igår fick han vara hemma och vila... jag, Emma, Basti och mamma tog bilen ut till mormor och morfar där vi tillbringade eftermiddagen.
Idag åkte vi också ut en sväng, men det var bara jag och Alex som stannade kvar... de andra åkte och shoppade loss på Gekås.
När de kom hem igen hade de med sig ett såpbubbel-lasersvärd, 2 pyjamasar, strumpor och en solhatt till mig + massa annat också såklart.

De köpte några grejer som vi kan leka med ute hos mormor och morfar... en piltavla (fast med kardborrebeklädda bollar istället för pilar), boccia och tennisracketar. Även en liten pool som kostade hela 50 kronor. Det tar inte lika lång tid att fylla den som den andra... inte heller att tömma och göra rent.
Min stora pool är bara sååå häftig, men tyvärr så har vi lite instabilt väder och då blir det inte så bra.
Boccia-spelet är redan invigt. Det var kul, men jag förstod inte riktigt reglerna... så jag vann.



1 kommentar:

  1. Det är bra att prova på mycket olika saker när man är ung. Kasta kan du i alla fall.

    SvaraRadera