onsdag 15 augusti 2012

En somrig dag


Idag har det varit en somrig dag. På förmiddagen var vi och handlade och innan det så var vi en sväng förbi dagis och hämtade papper. Jag ville inte följa med in... jag vägrade och tårarna började rinna. Det verkar nästan som att jag har haft lite för lång semester. Om två veckor ska jag börja på dagis igen... det kommer nog att bli svårt att lämna mig första dagen, sedan blir det nog inga problem får vi tro.

Efter en sen middagsvila åkte vi ner till Barnens badstrand. Vi hade med oss hink, spade och massa annat skoj. Vi gjorde många sandkakor och grävde... sedan ville jag bada.
Det var kallt i vattnet, men det brydde inte jag mig om. Plaska och skvätta och springa runt som en stolle. En gång så stannade jag till och utbrast... "många tjejer... 1, 2, 1, 2" och räknade klungan som stod vid strandkanten. Det var ganska festligt tyckte mamma och pappa.

Vi slukade varsin glass innan vi gjorde ett besök hos farfar och Eva som bjöd på middag. Farfar grillade och Eva hade gjort en god rabarberpaj. Det var vindstilla och varmt och vi satt utomhus hela kvällen och njöt.
Vi var hemma vid 21.30 och då var jag trött. Men innan jag fick lägga mig i sängen fick pappa duschat bort sanden jag hade mellan skinkorna.


1 kommentar: