söndag 7 oktober 2012

Kalas för mormor


Idag har vi varit på kalas hos mormor och morfar. Mormor fyllde år för några dagar sedan och idag fick vi firat henne.
När vi kom dit fick jag äntligen plockat några potatisar som jag tjatat om lääänge.
Vi skulle skördat förra helgen, men då regnade det massor och så var det kalas på annat håll.

Själva potatisplockandet var inte så intressant... då var det roligare att hacka i matjorden. Hela jag var full med jord, men det gjorde inget eftersom det finns tvättmaskin och extrakläder. Jag hade jättekul!

Efter vila, fika och god tårta gick jag, morfar och mamma på en liten promenad. Jag och morfar plockade ca 6 kg äpplen som jag envisades med att bära. Tillslut så fick morfar hjälpa mig för det blev lite tungt.
Mamma har delat alla äpplen och lagt dem i en stor gryta. Om några dagar ger det sig om det blir ett bra resultat... då är nämligen den förhoppningsvis goda saften färdig.


1 kommentar: