söndag 21 oktober 2012

Promenad bland färger


Idag åkte vi till mormor och morfar. De hade saknat oss och vi hade saknat dem också.
Jag, mormor och mamma gick en promenad och tittade på alla vackra färger som är i naturen. Hinken var med och i den hamnade det kottar, stenar och färgglada löv. Vi lekte även lite kurragömma på vägen.

Vi fick kåldolmar till middag och jag åt som en häst. Sedan blev det päronhalvor och vaniljsås och efter det somnade både jag och mamma.

Innan vi åkte hem fikade vi och sedan följde jag med morfar ut för att kolla till motorerna. De har kommit inomhus nu och ska få vila över vintern. Men jag kan hälsa på dem ändå och se så att de mår bra.

Tack mormor och morfar för en härlig dag!



1 kommentar:

  1. En riktig höstdag med alla höstens färger, ingen blåst och 15 grader varmt. Underbart!

    SvaraRadera