fredag 30 november 2012

Bred och lång


Idag har mamma haft en ganska spännande dag. Hon har varit ensam med mig och Pontus för första gången hela dagen. Det gick ganska bra, fast jag väckte lill-brorsan några gånger och då blev inte mamma så glad.

I eftermiddags var det dags att åka till BVC igen och idag var jag med och hjälpte till. Oj som Pontus hade vuxit... både på bredden och på längden. Samtliga fick en chock när vågen visade 4400 gram och sedan även när det konstaterades att han vuxit 6 cm på längden sedan han föddes. Nu är han alltså 55 cm lång.
Det verkar som att han kommer att bli lika lång och ståtlig som mig.

Efter BVC-besöket åkte vi och handlade mat på COOP. Ikväll blev det hamburgare och klyftpotatis och jag åt som en häst... eller rättare sagt... jag åt som en Pontus.

1 kommentar: