måndag 26 november 2012

Pontus första bad


Igår började pappa jobba igen. Det var lite annorlunda och mamma fick smaka på allvaret med en gång.
Både jag och Pontus hade gjort det stora. När vi båda var bytta på och hade fått på oss kläder så skulle jag till dagis. Syskonen hade varit gulliga och gett mig frukost när de själva åt. Mamma satt fast i Pontus.
Sedan krånglade bärselen och mamma hade ett fasligt sjå innan det blev rätt. På med mina ytterkläder och ut i ösregnet. Mamma hade händerna fulla och gick framför mig i trappan med paraply, Pontus och väska. Eftersom jag tramsade slutade det med att jag tappade balansen och gjorde en störtdykning de sista trappstegen. Det kunde gått illa, men som tur var så gick det bra. Jag landade såklart i en vattenpöl och blev blöt på byxorna.
Promenaden till dagis gick i sick-sack. Mamma litade inte alls på bärselen och ville ha en hand under Pontus rumpa för att stötta upp. Alltså hade hon bara en hand att köra vagnen med.
Tillslut var vi framme på dagis i alla fall och trots att vi var blöta av både svett och regn så klarade vi av det.

På kvällen fick Pontus bada för första gången. Mamma och pappa har ju tvättat honom innan såklart, men nu var det dags att få testa något nytt. Pontus gillade det och sa inte ett knyst på hela tiden... inte ens efteråt när det blev kallt innan pyjamasen kom på.


1 kommentar:

  1. Tänk att få bada i blått guldglittrande vatten!
    Då måste man må bra.

    SvaraRadera