torsdag 10 januari 2013

Favorit i repris?


Idag är enda dagen på hela veckan som inte föräldrarna har något inbokat. Alla andra dagar (mån, tis, ons, fre, lör och sön) är det viktiga grejer som ska uträttas.
Eftersom mamma hade sett fram emot en lugn förmiddag så tänkte jag sysselsätta henne och tassade upp så tyst jag kunde. Sedan tog jag mig upp i skåpet och gjorde en favorit i repris.
Denna gång var det pappas NYA kaffemaskin som blev använd. Jag hällde i så mycket kaffepulver som fick plats och det som blev över tömde jag i den gamla kaffemaskinen och på diskbänken.
Man skulle kunna säga att mamma inte alls blev glatt överraskad. Inte heller Sebastian som var först upp.

Mamma hade att göra en lång stund i köket sedan. Kaffebryggaren fick hon ta in i badkaret och duscha ur och sedan köra den några gånger med bara vatten. Den hade inte gått sönder tack och lov.
Sedan var det att torka svart pulver på både golv och bänkar, dammsuga och plocka i ordning.

Idag är Pontus 2 månader och i måndags var vi på BVC och vägde och mätte. Nu är han 60 cm lång och väger 5,94 kg. Han har börjat prata jättemycket och så ler han med hela ansiktet.
Ibland när han blir riktigt glad eller något är extra kul så kommer det t.o.m. ett litet ljud när han skrattar.

1 kommentar:

  1. Du är verkligen hjälpsam. Det är på tiden att du får lära dig hur man gör på riktigt, eller hur??!!

    Det är inte lätt att vara liten, se hur de stora gör och så får man inte pröva själv.

    SvaraRadera