torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag


Idag vaknade jag tidigt och var uppe och snurrade redan vid 4:a-tiden. Strax efter att jag somnat om var det dags för nästa prins att vakna. Lillebror har fått en hemsk hosta och har svårt att få upp allt läskigt som sitter i halsen. Det är inte lätt att vara liten.
Världens bästa mormor kom och hjälpte mamma på morgonen. Pontus tackar så mycket för att han slapp bli utsläpad i minusgraderna.

När jag kom hem från dagis var det full rulle som vanligt. Jag visste att det stod en tårta i kylen och väntade. Men den skulle inte plockas fram innan det var dags för fika.
Lotta kom och gjorde oss sällskap till vår stora glädje. Tänk vilken tur jag har som har en mamma som har en sådan underbar vän!

När pappa kom hem var det snabba ryck. Jag fick åka till världens bästa farfar och världens bästa Eva som passade mig undertiden föräldrarna var iväg på banken, samt i vårt kommande hus för att ta mått.
När de hämtade mig så var jag brutalt trött och höll på att somna i bilen. Men mamma lyckades hålla John Blund borta tills vi kom in. Sedan var det kört och jag somnade med en gång som jag lade mig ner.

Tänk så många "världens bästa" det finns... sådana som ställer upp oavsett om det är alla-hjärtans dag eller inte. Människor som betyder oerhört mycket för hela vår familj och alltid ställer upp. Det är sådant som värmer hjärtat!

1 kommentar: