torsdag 4 april 2013

Första flyttlasset


Det har varit en lång dag! Först var jag på dagis. När jag kom hem 12.30 fick vi besök av Hailey och Vincent. Vi gick till lekplatsen och lekt. Jag klättrade, sprang och härjade som jag brukar.
När de hade åkt hem vid 15-tiden stupade jag i mammas säng. Jag somnade sittandes så när mamma hittade mig låg jag nästan dubbelvikt och snarkade. Men hon lät mig sova. Antar att hon visste att det skulle bli en lång kväll också.

När pappa kom hem hade han ett häftigt släp bakom bilen. Det bars lådor och säckar ända tills släpet var fullt. Tusan också... jag som bara skulle ha med mig en liten boll och precis när jag skulle packa in min boll så stänger pappa släpet. Det var bara för pappa att öppna det igen så att bollen fick åka med där.

Jag hittade mina leksaker som varit nerpackade ett bra tag. Det var nästan som att få presenter. Att dessutom få packa upp dem på MITT rum verkade vara ännu roligare. Men jag undrade var min säng var någonstans.

Snart ska vi sova i huset. Men ett litet tag till får vi sova i vårt gamla hem.

Igår gjorde mamma en tårta till mitt dagis. Bild på den kan man se om man klickar HÄR.
Den var både god och uppskattade verkade det som.


1 kommentar:

  1. Det var ett STORT rum du kommer att bo i. Det passar dig. Härligt med utrymme och jag kan gå in där utan att böja mig dubbel!!

    SvaraRadera