onsdag 28 juli 2010

Stolar, kärt återbesök och rulla på sidan

Inatt sov jag jättegott. Det tog på krafterna att vara på Liseberg.
Fram till klockan 14.30 gjorde vi ingenting utan bara tog det lugnt. Sedan åkte vi ner till stan för att lasta stolar och bord till dopet. När vi kom ner hade morfar och mormor nästan lastat klart.

Kl 16.00 var det dags för återbesök för mamma på MVC. Jag hade ju varit där innan, fast då låg jag inne i magen. Första gången var jag bara en liten prick.
Mammas barnmorska Barbro var jättesnäll och tyckte nog att jag var lite söt. Jag passade nämligen på att vara på mitt allra bästa humör och skrattade nästan hela tiden.
Tänk att hon har lyssnat på mitt hjärta och kollat så att allt varit bra med både mig och mamma genom hela graviditeten, och nu fick hon träffa mig igen och jag henne.

Efter det besöket var jag så trött och somnade nästan innan jag blivit fastspänd i bilstolen.
Passande nog så ringde mormor precis när vi handlat klart på Kvantum och det var dags för ett sista lass med stolar och bord. Jag hjälpte såklart till, men utan mormor och morfar hade det aldrig gått. Ska krama dem extra mycket när vi träffas nästa gång.

Mamma badade ikväll och då passade jag på att göra henne sällskap. Innan det så kom jag på en jättehäftig grej som jag övat ett tag på men inte klarat av. Jag kan nu rulla över från rygg till sidan och tillbaks igen. Detta var roligt och bra för ligger jag på sidan är det lättare att få in händerna i munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar