onsdag 18 augusti 2010

Regn och Evas mamma

Idag var familjen på stan. Rätt som det var fick jag vatten på mig och mamma fick bråttom med att få på regnskyddet på vagnen. Det var mysigt… jag var torr och varm och hade det så mysigt i min lilla koja. Dessutom så lät det så roligt när regnet smattrade mot min vagn.

Vi stannade en stund hos Eva och farfar Dennis. Evas mamma var där och hälsade på, hon som jag fick min fina bamsepyjamas av. Nu har jag träffat både Evas dotter och Evas mamma och alla tre är lika goa.

Ikväll fick jag följa med och titta på när familjen roade sig med att kasta varpa. Det regnade igen. Mormor såg tokig ut… hon hade på sig ett stort, rosa plastskynke. I ena handen höll hon ett fint paraply som det stod ”Mio Varberg” på… (jag fick det paraplyt av mormor). I andra handen hade hon sin telefon som hon pratade i. Samtidigt så körde hon mig i vagnen i illerfart fram och tillbaks för att jag skulle somna. Jag förstår inte hur hon kan göra så många saker på samma gång.
Tror ni att jag somnade? Nejdå… mormor såg så rolig ut så jag kunde inte trots att jag var trött.

När vi kom hem fick jag mat och så fick jag på mig en ny, fin pyjamas med Tiger på.
Efter en lång dag så somnade jag så gott i min underbara säng.

1 kommentar:

  1. Så fina ränder på tröja och sockar och färgerna stämmer också. Så lång du är!!
    mm

    SvaraRadera