fredag 17 september 2010

Lekdag och natt

Inatt var det livat. Vid 3-tiden slog jag upp mina klarblå och ville leka. Mamma var inte alls glad och höll på att somna sittandes på sängkanten. Jag somnade om vid 6-tiden och det gjorde mamma också.

Vaknade vid 7-tiden igen och storebror Sebastian kom och plockade upp mig. Han började sin skola senare idag. Han underhöll mig i nästan två timmar så att mamma fick sova. Tänk vilka syskon jag har… världens bästa! Detta gjorde han helt på eget initiativ och mamma var på toppenhumör och nästan utvilad när hon vaknade. Jag hade då tillverkat en härlig överraskning till henne… 3:e dagen på raken.

Under dagen har jag och mamma lekt med mina leksaker och haft riktigt roligt. Vi har pratat en del också. Hon säger ett ord och jag härmar och sedan byter vi så att hon härmar mig.

När syskonen var på disco ikväll passade vi på att åka och handla. På vägen hem stannade vi till hos Gustav med familj och kollade läget. Ett tag så gastade vi ikapp och det var bebisskrik i stereo, men vi lugnade ner oss ganska snabbt. Att byta pappor en stund var roligt.

2 kommentarer:

  1. Det är roligt att prata med dig. Du tittar så förvånat ibland. Undra vad du tänker?

    SvaraRadera
  2. tar hand om dig på fredagar framöver hehe

    SvaraRadera