måndag 20 september 2010

Snuvig

Igår kväll var jag orolig och for fram och tillbaks med huvudet i sömnen, men efter lite ompyssling så kom jag till ro. Vaknade vid 3-tiden och mådde inte alls så bra. Jag ville ha nappen i munnen men då var det jobbigt att andas för jag var tät i näsan. Jag hostade och nös.

Vi har lekt idag för även om jag känt mig krasslig har jag varit ganska glad och pigg… härm-leken, titt-ut och träna. Nu kan jag nästan rulla från rygg till mage. Även lite TV-tittande hann vi med.

Mormor hade vägarna förbi och hälsade på en stund. Jag satt i min gåstol och slog på Horton så mycket som jag bara orkade.

Ikväll körde vi brorsorna till scouterna. Tycker synd om dem för deras stuga har brunnit ner.
Sedan handlade jag och föräldrarna innan vi åkte hem. Det var kallt ute och det gäller att bylta in sig i varma kläder. Men lite frisk luft var härligt att få i sig.

Lite innan 19 åkte som vanligt pyjamasen på och efter vitaminerna blev det mat. Efter en stund brukar jag somna, men inte idag. Magen krånglade när jag hade ätit klart och ett oplanerat blöjbyte störde sovklockan. Somnade ca kl 20.30 tack vare pappa som vaggade mig. Efter bara någon timme kände mamma att det osade ”gräddkola” från min säng. Jag blev upplockad och bytt på igen. Sedan var jag riktigt arg och ledsen men det hjälpte när mamma sjung vaggvisor för mig. Tillslut så slappnade jag av och kunde somna om. Man behöver inte sjunga vackert… man behöver bara sjunga för mig.

1 kommentar: