tisdag 21 september 2010

Mat i näsan, snabb promenad och glad lek

Även denna natt har varit lite jobbig och varken jag eller mamma har sovit särskilt bra.
Var snorig och eländig men då gjorde mamma en tokig sak. Jag trodde att det var matdags eftersom tutten åkte fram, men istället tar hon mjölkdropparna och droppade en i vardera näsborre. Vips så var jag inte lika täppt längre och så luktade det gott. Världens bästa medicin!

Mormor kom hit på eftermiddagen för hon hörde hur trött mamma var. Jag blev nerpackad i vagnen som strax därpå förvandlades till en Formel-1-bil. Det riktigt rök om hjulen så fort som det gick.
På ca 20 minuter hade vi förflyttat oss 2,7 km och hälsade på hos mormors väninna. Mormor fixade ett par större innetofflor till mig som jag fick på fötterna med en gång. De är varma, sköna och fina.
När vi strax därpå var hemma igen var mormor jättevarm och svettig och efter lite tjat från min kloka mamma hoppade hon in i duschen. Mamma är lika rädd om henne som hon är om mig och vill nog helst att mormor ska slippa få bröstmjölk i näsan.

Efter en lång men snabb promenad var det mysigt att få leka en stund. Mamma hade inte sovit men hon hade redan hunnit sakna mig. Vi var glada båda två plus Sebastian som kommit hem. Han tog jättemånga fina kort på mig när jag var "in action".

MER GLADA LEKFOTON FRÅN DAGEN (tagna av Sebastian)

1 kommentar:

  1. Hej lille "narren", du får sätta på lite bjällror längst ut vid öronen.

    SvaraRadera