söndag 3 oktober 2010

Hos morföräldrarna igen

Det blev en utflykt till mormor och morfar idag igen.
När vi kom dit var mammas väninnor Britt där… ja de heter Britt båda två... Britt J och Britt J. Mormors kompisar var snälla.

När mamma var liten hade hon också en hoppgunga. Morfar hade monterat upp en krok på samma ställe som för 30 år sedan och det var med nostalgi i blick som de båda morföräldrarna såg mig stappla omkring.

Sedan var det mat och jag fick sitta med vid bordet igen. Mamma mosade några kokta morötter, men de smakade inte så gott och jag fortsatte att tugga på min hand istället.
Det har inte blivit några större smakportioner för min del. Jag är så nöjd med den maten som mamma har.

Jag fick även lite skogsluft i mina lungor när jag fick följa med på en svamprunda.

1 kommentar:

  1. Om du visste vad din mamma hade roligt i sin hoppgunga. Hoppas du kommer att ha lika roligt.

    SvaraRadera