måndag 4 oktober 2010

"Plockat" en svamp

Nu har pappa börjat arbeta konstiga tider. Hoppas att jag kan hålla mig vaken en stund på torsdag så att jag får träffa honom då.

Idag kom mormor hit. Vi tog sedan vår bil ut till Åkulla. Mamma var också med såklart.
Vår bil är bra på många vis, men det finns en dålig grej också. Bilstolen är bakochfram i mellansektionen vilket resulterar i att den som kör inte har någon som helst koll på mig. Mamma är livrädd att jag ska sätta i halsen och inte se eller höra det. För sikten bak till mig är = noll. Tur att mormor är i stan 2 ggr/dag ibland. På så vis kan hon åka med oss ut och sedan med oss in till stan igen.

Både jag och mamma tyckte att det var skönt att komma hemifrån en stund. Jag sov en lång stund och sedan fick jag sällskap av en trött mormor i soffan.
Mamma och morfar gick en promenad i skogen och jag fick följa med. Vi hittade svamp idag också men roligast var ändå att morfar körde vagnen och lät som en hund.

2 kommentarer:

  1. Det sägs att små barn ska börja provsmaka lite vanlig mat vid 4-6 mån ålder. Vad det det du gjorde? Var svamp något du skulle kunna tänka dig äta i framtiden?

    SvaraRadera
  2. Den hade väldigt vacker, gul färg men smaka hann jag inte. Mamma var snabb med att plocka bort den.

    SvaraRadera