lördag 16 oktober 2010

Kall picknick

Monica ringde i förmiddags och undrade om vi ville följa med på picknick.
Gräset på marken var vitt och gnistrande… det blir tydligen så när det är kallt.
Först åkte vi till Öströö men där fick man inte fika medtagna grejer. Vi tittade på några lurviga koftor med fyra ben innan vi åkte därifrån.

Vi stannade på ett annat ställe istället. Där fick de vuxna äntligen druckit sitt kaffe. Fort gick det för alla frös och vi beslutade oss för att åka hem till Monica, Henke och Gustav där det var varmt och skönt.
Gustav hade ett fint gym. Det påminde lite om mitt men hade helt andra färger och grejer. Jag tyckte att det var häftigt!
Sedan blev jag jättetrött, men det blir så när jag vägrar att sova. Slumra till i 10 minuter då och då är ingen bra grej, men just nu är allt så himla spännande och jag vill inte missa något.

Ikväll kom Eva hit och åt kvällsmat med oss. Hon fick hjälpa till att mata mig också och vi var duktiga båda två.

En rolig dag för det var längesedan jag träffade Gustav, hans mamma och pappa.

1 kommentar: