måndag 18 oktober 2010

Morfars tunga hobby

Det blev en tripp till mormor och morfar idag också. Fast inga syskon idag, för de gick i skolan.

Dagens projekt var att få alla morfars tunga och stora motorer att gå i ide. Mamma och morfar slet som djur och mamma tyckte att det hade varit bättre om morfar hade haft en hobby som t ex att samla frimärken.
Jag hoppade lite i hoppgungan också.

Ikväll hälsade vi på hos Eva en stund. Jag var jättetrött och längtade hem till min varma, sköna säng. Att det var regnigt och mörkt ute gjorde inte saken bättre.
Det är inte lätt att vara liten och trött.

Sista dagarna har jag somnat vid 18-tiden och det tycker föräldrarna är för tidigt (imorse vaknade jag kl 5). Idag vann de kampen och jag somnade efter 19 vilket jag tyckte var mycket besvärligt. Tillråga på allt så dunkade jag näsan i mammas nyckelben och blev ännu mera ledsen. Mamma blev ledsen hon också men efter lite kvällsmys så mådde vi båda bättre och jag kunde somna gott.

1 kommentar:

  1. Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.
    Eller vad är det man säger? Bra att du börjar med cyklar, motorcyklar är stora och tunga.

    SvaraRadera