torsdag 7 oktober 2010

Mormor kan

Min mormor är bäst av alla mormors. Idag har hon hjälpt vår familj jättemycket, speciellt mig och mamma. Jag är imponerad över hur man kan göra så många saker på samma gång som hon klarar av… sortera sockar, lösa korsord, diska grytor, lyssna på radio och samtidigt gosa med mig. Det finns nog inget som inte mormor klarar av.

När mamma kom hem från sin ridning stod jag (med mormors hjälp) i ingången till köket. Mamma såg inte mormor som gömde sig bakom väggen utan bara mig och såg ganska paff ut. Sedan skrattade vi gott alla tre. Det är roligt att hitta på små hyss tillsammans.

Vid 12-tiden fick jag gröt. Mamma gjorde den lite tunnare i konsistensen och det gillade jag. Jag smaskade med munnen, viftade med armarna och ville bara ha mer. Inte en gnutta spottade jag ut. Men eftersom jag inte har kommit på riktigt hur jag ska göra och suger/slickar i mig maten så blir det lite söligt ändå.

Pappa har jobbat mycket sista tiden, men idag var han hemma lite efter 17-tiden. Jag blev så glad över att se honom, så det blev en svängom i köket.

1 kommentar:

  1. Se farfar dansar gammalvals, se sån stil han har!

    SvaraRadera