onsdag 13 oktober 2010

Sagolik dag

Inatt var mamma klantig. När det är dags för nattmålet så brukar hon byta min blöja innan jag får mat. Men inatt var den torr och hon gav mig mat. Undertiden som jag åt blev den däremot blöt och hon bytte när jag hade ätit klart. Då fick jag för mig att det var morgon. Så mamma fick försöka fördriva tiden fram tills klockan var 2.30. Hon lärde sig nog en läxa.

I förmiddags åkte jag, mamma och mormor ut till Åkulla och har haft en underbar dag där. Morfar hade lagat middag och jag fick sitta med vid bordet och äta fruktpuré. Sedan blev det promenad. Äntligen har mamma förstått att jag inte trivs i mjukliften. Den är ju till för bebisar! Men vagnen är så bra så jag behöver inte ha någon mjuklift för att åka där. Det var bara att knäppa fast mig i en sele så kunde jag både sitta upp och titta på alla grejer och lägga mig ner när jag blev trött.
Jag hade min overall på mig och efter promenaden kunde jag sova färdigt utomhus utan att bli kall.

Efter promenaden var det fika, gröt för min del, och efter lite vila hoppade jag i hoppgungan. Sedan åkte mormors kläder av och baljan åkte fram. Mormor hade blivit varnad för mina megaplask som jag kan göra.
Vips så fick mormor våttorkat hela köket, inklusive skåpsluckor och under bordet. Det blev minst sagt blött! Men vi skrattade alla tre (fyra med morfar som var inne och kikade) och det var en bra avslutning på en helt sagolik dag!!

2 kommentarer:

  1. Påminn din mamma om att hon skall sätta fast "bågen" på vagnen med, så sitter du ännu bättre och säkrare:)

    SvaraRadera
  2. Hade ingen aning om att det finns en båge på/till vagnen. Traktorn får man inte köra utan störtbåge, det vet jag.

    SvaraRadera