tisdag 5 oktober 2010

Vaccination nummer 2

Idag har vi varit hemma jag och mamma. Vi har tagit det lugnt och busat om vartannat.
I eftermiddags gick jag, hon och Emma till den snälla damen på BVC. Det var dags för vägning, mätning och annat. Jag fortsätter att växa som jag ska. Nu är jag 69 cm lång och väger 7,48 kg.
Sedan var det dags för det där lite otäcka. Vaccination nummer 2, en läskig nål i varje ben. Men jag var duktig och kom snart på andra tankar.

Nu har mamma bestämt sig för att ge mig lite fast föda. Ibland är jag nämligen jobbig att mata… armarna fäktar och slår och benen sparkar. Inte ens när jag äter kan kroppen vara stilla liksom, men det är inget som jag kan styra över.
När jag är lugn och äter duktigt däremot, då myser både jag och mamma i fulla drag.

Vi gick till affären efteråt och då handlade mamma banangröt till mig och en palsternacka som hon ska göra puré av. Det blir nog att vi provar palsternacka först och väntar med gröten. Jag måste ju få vänja mig vid en smak först.

1 kommentar:

  1. Bra att du växer. Hoppas det går bra med lite annan mat också!

    SvaraRadera